Inlägg publicerade under kategorin Familjen

Av Solsken - 29 december 2008 20:35

Ja då har man vart och träffat nya släkten. Hoppas att jag klarade besiktningen. Fast vem bryr sig? Det räcker att B och flickorna gillar mig Förkyld blev jag oxå på väg dit och nu är jag riktigt krasslig *suck*.

Imorrn bitti åker vi igen, då först till KaptenM på Orust och sen gemensamt ner till Skåne där vi ska träffa dom fd. Australien emigranterna….som nu är hemma i Svedala igen. Det ska bli roligt att få träffa dom igen!

Vi eldar i båda täljstensugnarna och har värmepumparna på både uppe och nere. Snart blir det mat och sen en låååååång varm dusch innan det är dags att packa väskan och sen krypa ner under täcket igen…..

Gott Nytt År på Er….. Vi ses här igen efter nyår.

Av Solsken - 26 december 2008 17:23

Här är det full rulle hela tiden. Julen firade vi hos bror min några gator bort. Det var jättetrevligt särskilt när vi slog resten av familjen i Monopol. *ler* Sen gick vi hem och öppnade våra paket som vi hade under granen. Gårdagen var vi i lägenheten och plockade med oss en massa saker. Vi åkte senare hem och fixade till lite varma mackor……det var gott.

Idag har vi tömt min bil på altangrejer (jag och tjejerna) B lagade mat under tiden. Sen har vi kollat på film och skrattat en hel del. Nu har vi fixat en mysig datorhörna till mig och B. Vi sitter tätt, tätt ihop. Strax ska vi ner och äta upp pepparkakshusen och sen blir det abborrfilé och stekt potatis(eller var det mos) till kvällsmat. Jag ska fixa lite smoothies sen oxå för vi har lite övermogna bananer. Jag mår så oförskämt bra och är så lycklig med min snälle goe B och dom fina flickorna.

Av Solsken - 18 oktober 2008 22:09

Vi vaknade och skyndade upp, frukost och sen snabbt ut. Kratta löv på infarten och sen in för förberedelser inför middagen. Nervösa….men vi fick ihop det till slut. Mamma och pappa kom mitt i pajbakningen. Middagen vart lyckad och vi tog även en sväng i trädgården. Det blev kortvisning på min dator (Madeira korten) och efter kaffe och paj så åkte mina föräldrar hem och jag och B kunde pusta ut.

Av Solsken - 20 september 2008 21:19

Vi vaknade sent idag, halvtolv eller var det tio i tolv? Vi hade ätit frukost på sängen och sen somnat om. Mysigt!

Ner i duschen sen ringde jag till mamma och vi bestämde att vi skulle hämta pizza och äta innan arbetet med äpplena. Sen skalade vi och delade gjorde kakor och mos. Fika hann vi med oxå och pappa och B var i garaget och kollade in fordonen. Sen när allt var klart inklusive städning, skifte på tv-apparater (fick B hjälpa till med) och blomstervattning så åkte vi hem till mig där vi gjorde ett delvattenbyte samt tog med en blomma till B:s förstukvist. Äpplena till E ligger här hemma hos honom nu och väntar. Kvällen gick i slöhetens tecken

Av Solsken - 12 september 2008 06:28

Lite nervös, vill ju gärna göra ett gott intryck! Älskar ju B så mycket. Men viktigast är ju att han älskar mig och att flickorna tycker att jag är ok.

Nu åker vi.....

Rapport  Dag 1 080914

Resan upp gick bra och vi var framme ca.halv elva om jag inte minns fel. Vi möttes upp av hans goa föräldrar, inget stelt där inte utan det blev kram direkt. Vi packade in och installerade oss. Sen blev jag iväg schasad till bryggan där vi började kasta, hmm, ja han har lärt mig att kasta idag. B fick upp fyra gäddor i dag och jag fick en massa tång och sjögräs men jag har iallafall lärt mig att kasta med kastspö och jag tycker t.om att det är roligt. Sen var det dags för lunch….B:s nötgryta och en massa grönsaker, pasta och potatis och till efterrätt kaffe och min äpplekaka som jag bakade dagen innan vi åkte. Vi kom i säng ganska sent…

Rapport Dag 2

Vi kom upp ganska tidigt idag, det knackade på dörren och frukosten vart klar När den var avklarad så gick vi ner till havet och kastade lite igen. Svärmor gick till skogs och plockade bär/svamp som även gjorde igår. Svärfar grävde i trädgården och vi fiskade, jag plurrade och vi fortsatte en stund till och några fler napp senare för B med ombyte och en promenad i skogen som resulterade i en del svamp och 3 liter lingon som svärmor senare rensade. Lite mera kast med spö och sen mat igen och senare även ostbricka och te. Ikväll kom vi i säng lite tidigare, runt elva. Ja jag känner en sån lycka! Ber B nypa mig i armen om och om igen, men det vill han inte utan han säger att han älskar mig istället

Av Solsken - 5 september 2008 23:00

Eftersom det blev sent igår så fick jag packa i all hast i morse, sen var jag redan då jag sovit för länge. Arbetsdagen gick fort och snart var det dags att åka till B och tjejerna…… jag ringde på men ingen kom och öppnade, ryckte i dörren och den var låst. Ringde på igen och då kom en av tjejerna och släppte in mig. B stod i duschen och det dammsögs på ovanvåningen under sång nästa tjej skar upp sallad och strax kom min älskling ut ur duschen……åhh va jag älskar honom! Vi fixade köttfärs och grönsaker och sen åt vi tacos på fredagskvällen. Jag och B tog en promenad runt nyckelhålet (torpet i skogen). Min kondis är ju under all kritik….*ler* men det ska bättras på. Sen blev det en lugn fredagskväll med fika vid tvn och vi tittade på bilder från hans föräldrars stuga dit vi antagligen ska nästa helg om hans mamma inte får kalla fötter *ler*…..har inte kännt efter riktigt men blir väl nervös emot slutet på nästa vecka.

Av Solsken - 1 augusti 2008 22:36

Ja idag tog jag kaffet på altanen och passade på att måla naglarna samtidigt. Mamma ringde och bjöd på middag. Jag åkte dit efter att ha packat upp lite saker. Vi gick en vända i trädgården oxå. Sen åkte vi till Örby där brorsan har ställt upp husvagnen. Mycket bad, varmare i vattnet än på land och vi fikade och senare grillade vi oxå. Det har vart en underbar dag om man räknar bort alla getingar och att jag bränt mig lite

Av Solsken - 18 juli 2008 22:25

Först kom brorsan med familj, åhh va jag har längtat efter ungarna. Strax därefter kom mamma och pappa. Vi fikade och pratade. Jag fick presenter, en grön lykta och en liten rosa bricka samt deras snygga lampa från källaren. Mina bullar blev precis klara innan alla kom . Det gungades och kastades boll vi spruta med vattenpistoler och tog en promenad där vi såg en sån där självgående lite gräsklippare den gillade lillkillen . När klockan drog sig mot fem snåret åkte familjen hemåt, först mamma och pappa. Brorsan med familj stannade en stund till på ytterligare en fika.
Åhh va trött jag vart men lycklig!

Dagens roliga kommentar kom från brorsonen som kallar mitt Sovrum för soprum och det är ju sant då jag har alla kartonger som jag inte hunnit packa upp än där inne:)