Alla inlägg under juni 2008

Av Solsken - 28 juni 2008 21:27

Dom första arbetarna kom strax efter nio. Vi började med en gång, först att öppna upp kapellet på bilen. Sen tog vi mormors skänk och fyllde därefter på med kartonger. Två arbetare dök upp till när vi var nere vid bilen. Sen kom min kusin och samtidigt kom brorsan och svägerskan. Vi var klara (full lastbil) vid elva. Vi rättade till kapellet (som glipade) på väg hem. I nya huset så träffade brorsan på en gammal granne, så nu har jag en nygammal granne . Klockan två var vi klara i nya lägenheten. Och vi gick bort till närbelägna Pizzerian där jag bjöd på mat. *Göteborgarna* ska jag ta och bjuda hem när jag fått ordning hemma som tack för hjälpen. Efter maten drog kollegorna hem. Jag, brorsan och svägerskan åkte till Mio där vi hämtade en soffa till dom och en tv-bänk. Sen åkte vi och lastade av den hemma hos dom, och stoppade in en säng till mig (lånar), min fåtölj och fotpuff samt gästsäng. Sen åkte vi tillbaka till mitt. Ringde till min väninna som kom med sin dotter och inflyttningspresent samt jordgubbar. Brorsan åkte hem strax efter att hon åkt och strax därefter kom nästa väninna på snabbvisit med sin goa vovve Issis. Vi åkte alla samtidigt, jag och svägerskan lämnade tillbaka flyttbilen och åkte sen till mor och far där vi fick mat och fika. Lastade även in lite grejer där som jag tog med hem. Gled in på Ica Maxi och köpte frukost till morgondagen. Sen åkte jag hem och packade upp. Sen blev det ett bad i badkaret :) och sen sängen!

Av Solsken - 23 juni 2008 17:59

Har ringt fastighetsskötaren och jag ska hämta nycklarna på fredag . Då jag även ta med flyttbilen från jobbet….på lördag går lasset .

Av Solsken - 20 juni 2008 15:11

Packade en låda och åkte sedan till lotten. Jag var där från 10,50-ca.13.15 och hann med riktigt mycket. Fick upp påskliljorna i hörnet vid ingången och jag flyttade även på strandtriften till platsen där johannesörten stod innan. Krukade den flerfärgade revsugan som såg lite trött och utarmad ut. Det blev 5 krukor tror jag. Har även krukat en massa lysmachia. Gjorde en lista på växter att ge bort och ta med. När himlen började se svart ut så plockade jag snabbt lite dill och gräslök och en liten bukett med blommor och åkte hemåt. Handlad käk och godis i affären och drog sen hem. Åt lite köttbullar och pasta och tryckte i mig en hel påse bilar när jag kollade på en film på tv4. Nu ska jag fixa lite kaffe och sen lägga mig ner lite på soffan och fortsätta att surfa eller så packar jag en kartong….eller så vilar jag lite

Glad Midsommar på Er Alla…. i mitt midsommarpaket finns en smoothie jag hittat på nätet.

Av Solsken - 14 juni 2008 07:52

Idag fyller jag år. Fick första grattiset igår via ett kort från en älskad väninna, andra grattiset fick jag nyss via sms från en annan älskad väninna :) Det behövs inte så mycket mera.....jag blir glad :)

Packar och organiserar....det här kommer nog att bli bra. En bra bit på väg mot lycka och ett inre lugn. Betar av punkt för punkt.

Hoppas att alla där ute får en bra dag....så även min. Nu ska jag ut i köket igen för att göra plättar till frukost! Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards